Dette er et typisk statistikk-for-ingeniører-fag, og i år har vi valgt å teste ut omvendt klasserom-tankegangen. Det vil si at vi har laget videoer som studentene skal se før noen av forelesningene, og selve forelesningene besto bare av oppgaveløsning. Det er ikke "ekte" omvendt klasserom siden oppgaveløsningen foregikk på tavla og var ledet av læreren, men allikevel ga det mer studentaktivitet enn en typisk forelesning (og muligens mer motivasjon for å komme siden de skulle løse oppgaver selv rett etterpå?).
Dette gjør at videoene kanskje egentlig ikke er av typen snarfilm på andre måter enn at det var ganske effektivt å lage dem. De var basert på eksisterende forelesningsfoiler og spilt inn som skjermopptak på egen maskin. Spesielt en av dem ble også veldig lang, men det er kanskje ikke så rart når filmen dekker all teorien fra en hel vanlig forelesning. I tillegg til filmene ble studentene gitt flervalgsspørsmål knyttet til innholdet og forslag til oppgaver i boka å regne.
Det betyr at videoene tilhører læringsaktivitetene, og først og fremst er presentasjon/demonstrasjon.